fbpx

קידום אורגני מול קידום ממומן

תוכן עניינים

קידום אורגני או קידום ממומן?

שיווק דיגיטלי הוא אמצעי השיווק הנפוץ ביותר בשנים האחרונות. הוא גם אפקטיבי במיוחד, בזכות שורה של יתרונות והא מציע שפע של אפשרויות אטרקטיביות, אבל הבחירה העיקרית העומדת לפני בעלי עסקים שרוצים לשווק את העסק שלהם באופן דיגיטלי היא בין שיווק אורגני לבין שיווק ממומן.
אז מה בכלל ההבדל הגדול בין השניים ואיך בוחרים ביניהם?

מה זה קידום ממומן?

כאשר מדובר על שיווק באמצעים מסורתיים, קידום ממומן עשוי להיות פרסומות בעיתונים וברדיו למשל. כמו גם תשלום של סכומים גדולים לתוכניות טלוויזיה לצורך קבלת זמן מסך, לצורך שידור פרסומת, או ראיון עם בעל העסק בתוכנית הבוקר למשל.
אבל כאשר מדובר על שיווק דיגיטלי, כללי המשחק קצת שונים וגם הרבה פחות יקרים.
פרסום ממומן יכול להתבצע בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, כאשר אתם מפרסמים פליירים, פוסטים, תמונות וסרטונים לצורך שיווק העסק שלכם, אבל כמובן בתשלום לאותם גופים שמפרסמים עבורכם את המידע על העסק וחושפים אתכם למיליוני המשתמשים שלהם.
האם אפשר להסתפק בקידום ממומן לצורך מיתוג עסקים ושיווק של העסק שלכם?
התשובה היא חד משמעית – לא.
אבל אפשר במקרים רבים להסתפק דווקא בקידום אורגני לצורך קידום איכותי ואפקטיבי של העסק שלכם

קידום אורגני - מה זה אומר?

קידום אתרים בגוגל הוא אחד מהאמצעים החשובים ביותר לבצע שיווק דיגיטלי לעסק.
הוא שייך דווקא לעולם הקידום האורגני והוא נחשב לאחד הכלים היעילים והחשובים ביותר לצורך מיתוג עסקי ושיווק איכותי של העסק.
בנקודה זו אתם עשויים לעצור ולשאול – הרי קידום אתרים נעשה על ידי בעלי מקצוע בתשלום (בדרך כלל) אז למה הוא לא נכנס לקטגוריה של קידום ממומן?
פשוט – כל עוד אמצעי השיווק והפרסום שלכם אינם כוללים תשלום לגופים אינטרנטיים שונים, שיפיצו את הפרסומות שלכם לקהלים שלהם, אתם עוסקים בשיווק אורגני.
כך למשל, פוסט ויראלי בדף העסקי שלכם בפייסבוק, או באינסטגרם, שלא שילמתם לפייסבוק ואינסטגרם כדי לפרסם אותו, טיפוח העמודים העסקיים שלכם ברשתות חברתיות, פיתוח והשקעה באתר שלכם, שליחת מיילים ללקוחות וכל דבר שלא עולה לכם כסף בצור הישירה, כי אם בעקיפין –
אם אתם משלמים למישהו על בניית אתרים או על קידום אתרים, אם אתם משלמים למישהו שינהל לכם את העמודים העסקיים בפייסבוק ואינסטגרם וכן הלאה.

למה קידום אורגני חשוב יותר מקידום ממומן?

כמו שכל בעל עסק מתחיל כבר יודע – מיתוג עסקי הוא חיוני לכל עסק שרוצה להצליח. מיתוג הוא תהליך שבו אתם בונים שפה משותפת עם הלקוחות שלכם, מציגים לעיני כל את הערכים של העסק שלכם ומתחילים מערכת יחסים מוצלחת עם לקוחות רבים ככל האפשר.
חלק בלתי נפרד מתהליך מיתוג עסקי בעולם של ימינו הוא למשל בניית אתרים וגם כמובן קידום אתרים, שניהם שייכים לעולם הקידום האורגני.

לעומת זאת, קידום ממומן יכול להתקיים רק לאחר שביצעתם את כל התהליכים השייכים למיתוג העסק וכוללים בין היתר: לוגו מעוצב, בחירת פונטים, צבעים וצורות, שיעבירו את המסר של העסק שלכם ויחברו אליכם את קהל היעד.
בנוסף, קידום אורגני הוא הדרך היחידה להתקרב ללקוחות שלא צופים בפרסומות, שמעבירים מייד הלאה כל פוסט ממומן, משתיקים סרטוני פרסומת ומעדיפים פרסום אותנטי, שיש בו את הקול האמיתי שלכם ואת הערכים האמיתיים של העסק.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי פרסום ממומן מחזיק בשורה ארוכה של יתרונות משלו.

קידום אורגני או ממומן?

יתרונות קידום ממומן

קידום ממומן אולי פחות חיוני מקידום אורגני, אבל יש לו כמה יתרונות שקידום אורגני לא יכול להתחרות איתם:

  • באמצעות מודעות ממומנות ברשתות חברתיות וגוגל, אפשר לטרגט קהל יעד. כך למשל אפשר למקד את המודעה ולהגדיר שהיא תגיע רק להורים לילדים, שגרים בצפון הארץ למשל.
  • רוב הפלטפורמות שמציעות קידום ממומן, כמו גוגל, פייסבוק וכדומה, מציעות גם כלים למעקב אחר האפקטיביות של הפרסום על ידי שימוש במדדים שונים.
  • באופן טבעי, גוגל, פייסבוק וכדומה, מעדיפות לקדם את המודעות הממומנות, שכן זהו נתח עיקרי בהכנסות שלהם ולכן הן מתעדפות את האתרים שמפרסמים בתשלום ולכן הגולשים רואים אותם לפני פרסומים אורגניים אחרים.
  • קידום ממומן בדיגיטל הוא זול בעשרות מונים מכל אמצעי מסורתי של פרסום ושיווק ולכן כדאי לנצל את הפלטפורמה לפני שהמחירים יעלו.

לסיכום

להוציא את הטוב משני העולמות

אנשי מקצוע העוסקים בעולם השיווק הדיגיטלי, מיתוג עסקי וקידום בדיגיטל, מכירים היטב את השפה של מנועי החיפוש השונים, את כללי המשחק של הרשתות החברתיות ולכן גם יודעים כיצד ליישם בצורה הטובה ביותר את הדגשים הנחוצים לצורך השגת תוצאות אופטימליות משני אמצעי הקידום הללו.

משום כך, בעלי מקצוע בתחום, יעדיפופ לרוב את הקידום האורגני וישקיעו בו יותר, כדי לבנות מערכת יחסים נכונה עם הלקוחות, למתג את העסק בצורה מדויקת ולהעביר את המסרים הנכונים.
אך לאחר שהבסיס שלם ויציב, ההמלצה הגורפת היא לשלב גם אמצעי קידום ממומן בתהליכי הקידום העסקי, כדי לקבל את כל היתרונות של שתי הפלטפורמות.

תוכן עניינים

רוצים לשמוע על חידושים בעולם המיתוג והעיצוב?
השאירו פרטים והישארו מעודכנים עם הניוזלטר שלנו 🙂 מבטיחים לא להעביר את הפרטים שלכם כמובן.
עקבו אחרינו:
לקוחות משוויצים בנו
start liad solutions

לקוחות חדשים מקבלים מאיתנו 10% הנחה, רוצה לקבל פרטים נוספים?

הטופס נשלח בהצלחה ונציגנו ייצרו אתכם קשר בקרוב