שיווק דיגיטלי » המגזין לפרסום עסקים » קידום אורגני מול קידום ממומן
שיווק דיגיטלי הוא אמצעי השיווק הנפוץ ביותר בשנים האחרונות. הוא גם אפקטיבי במיוחד, בזכות שורה של יתרונות והא מציע שפע של אפשרויות אטרקטיביות, אבל הבחירה העיקרית העומדת לפני בעלי עסקים שרוצים לשווק את העסק שלהם באופן דיגיטלי היא בין שיווק אורגני לבין שיווק ממומן.
אז מה בכלל ההבדל הגדול בין השניים ואיך בוחרים ביניהם?
כאשר מדובר על שיווק באמצעים מסורתיים, קידום ממומן עשוי להיות פרסומות בעיתונים וברדיו למשל. כמו גם תשלום של סכומים גדולים לתוכניות טלוויזיה לצורך קבלת זמן מסך, לצורך שידור פרסומת, או ראיון עם בעל העסק בתוכנית הבוקר למשל.
אבל כאשר מדובר על שיווק דיגיטלי, כללי המשחק קצת שונים וגם הרבה פחות יקרים.
פרסום ממומן יכול להתבצע בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל, כאשר אתם מפרסמים פליירים, פוסטים, תמונות וסרטונים לצורך שיווק העסק שלכם, אבל כמובן בתשלום לאותם גופים שמפרסמים עבורכם את המידע על העסק וחושפים אתכם למיליוני המשתמשים שלהם.
האם אפשר להסתפק בקידום ממומן לצורך מיתוג עסקים ושיווק של העסק שלכם?
התשובה היא חד משמעית – לא.
אבל אפשר במקרים רבים להסתפק דווקא בקידום אורגני לצורך קידום איכותי ואפקטיבי של העסק שלכם
קידום אתרים בגוגל הוא אחד מהאמצעים החשובים ביותר לבצע שיווק דיגיטלי לעסק.
הוא שייך דווקא לעולם הקידום האורגני והוא נחשב לאחד הכלים היעילים והחשובים ביותר לצורך מיתוג עסקי ושיווק איכותי של העסק.
בנקודה זו אתם עשויים לעצור ולשאול – הרי קידום אתרים נעשה על ידי בעלי מקצוע בתשלום (בדרך כלל) אז למה הוא לא נכנס לקטגוריה של קידום ממומן?
פשוט – כל עוד אמצעי השיווק והפרסום שלכם אינם כוללים תשלום לגופים אינטרנטיים שונים, שיפיצו את הפרסומות שלכם לקהלים שלהם, אתם עוסקים בשיווק אורגני.
כך למשל, פוסט ויראלי בדף העסקי שלכם בפייסבוק, או באינסטגרם, שלא שילמתם לפייסבוק ואינסטגרם כדי לפרסם אותו, טיפוח העמודים העסקיים שלכם ברשתות חברתיות, פיתוח והשקעה באתר שלכם, שליחת מיילים ללקוחות וכל דבר שלא עולה לכם כסף בצור הישירה, כי אם בעקיפין –
אם אתם משלמים למישהו על בניית אתרים או על קידום אתרים, אם אתם משלמים למישהו שינהל לכם את העמודים העסקיים בפייסבוק ואינסטגרם וכן הלאה.
כמו שכל בעל עסק מתחיל כבר יודע – מיתוג עסקי הוא חיוני לכל עסק שרוצה להצליח. מיתוג הוא תהליך שבו אתם בונים שפה משותפת עם הלקוחות שלכם, מציגים לעיני כל את הערכים של העסק שלכם ומתחילים מערכת יחסים מוצלחת עם לקוחות רבים ככל האפשר.
חלק בלתי נפרד מתהליך מיתוג עסקי בעולם של ימינו הוא למשל בניית אתרים וגם כמובן קידום אתרים, שניהם שייכים לעולם הקידום האורגני.
לעומת זאת, קידום ממומן יכול להתקיים רק לאחר שביצעתם את כל התהליכים השייכים למיתוג העסק וכוללים בין היתר: לוגו מעוצב, בחירת פונטים, צבעים וצורות, שיעבירו את המסר של העסק שלכם ויחברו אליכם את קהל היעד.
בנוסף, קידום אורגני הוא הדרך היחידה להתקרב ללקוחות שלא צופים בפרסומות, שמעבירים מייד הלאה כל פוסט ממומן, משתיקים סרטוני פרסומת ומעדיפים פרסום אותנטי, שיש בו את הקול האמיתי שלכם ואת הערכים האמיתיים של העסק.
יחד עם זאת, חשוב לדעת כי פרסום ממומן מחזיק בשורה ארוכה של יתרונות משלו.
קידום ממומן אולי פחות חיוני מקידום אורגני, אבל יש לו כמה יתרונות שקידום אורגני לא יכול להתחרות איתם:
להוציא את הטוב משני העולמות
אנשי מקצוע העוסקים בעולם השיווק הדיגיטלי, מיתוג עסקי וקידום בדיגיטל, מכירים היטב את השפה של מנועי החיפוש השונים, את כללי המשחק של הרשתות החברתיות ולכן גם יודעים כיצד ליישם בצורה הטובה ביותר את הדגשים הנחוצים לצורך השגת תוצאות אופטימליות משני אמצעי הקידום הללו.
משום כך, בעלי מקצוע בתחום, יעדיפופ לרוב את הקידום האורגני וישקיעו בו יותר, כדי לבנות מערכת יחסים נכונה עם הלקוחות, למתג את העסק בצורה מדויקת ולהעביר את המסרים הנכונים.
אך לאחר שהבסיס שלם ויציב, ההמלצה הגורפת היא לשלב גם אמצעי קידום ממומן בתהליכי הקידום העסקי, כדי לקבל את כל היתרונות של שתי הפלטפורמות.
טלפון ליצירת קשר: 0544984401
תמיכה ושירות לקוחות: 0527409183
כתבו לנו: OFFICE@LIAD-SOLUTIONS.CO.IL
מייל נוסף:
OFFICE.LIAD.SOLUTIONS@GMAIL.COM
LIAD SOLUTIONS חברת פרסום בעלת וותק של 12 שנים בפרסום ושיווק עסקים, מיתוג ובניית אתרים. הגיע הרגע לקחת את העסק שלך קדימה, אנחנו ניקח את המותג שלך למקום שעליו חלמת.